söndag 29 juli 2012

Back to Reality

Juhupp. Hemma igen dårå. Fick köpt mig fina skor på sommarrea dagen innan hemfärden, två par. Bilen gick fint hela vägen till München och vi saknar den lite, Mercedes var lättkörd, och inte så törstig på sin diesel. Vi landade väl på en snittförbrukning på 0,53 L/mil, trots VÄLDIGT blandad körning. Jag har alltid varit lite svag för tyska bilar, tror kanske att maken svängt lite.

Såhär i brytningspunkt semester-jobb är funderingar frekventa. Jag jobbar intensivt under veckor och även helger, och ledighet sätter på något sätt livet i fokus. Hur vill jag ha det inom ett år, om fem år, om tio år? Och eftersom det är svårt att veta hur man kommer att ha det i framtiden innan den lixom närmar sig så gäller det att hålla funderingarna på en lagom nivå, inte grotta ner sig för mycket... Men utan funderingar är det svårt att ha en riktning.

Nå. Jobb igen då. Blir glesare med blogginläggen, och de kan vara av en annan sort. Framåt slutet av september ska jag på jobbresa, lite mer reseinriktade inlägg kommer väl då igen :-) ska se till att gå in mina nya skor tills dess!


Bilder:




Skor :-)




Mercedesen unterwegs

- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar