fredag 20 juli 2012

Calor di Venezia

Vi hade förbokat in oss två nätter på Hotel Venezia i Mestre, Venedigs grannstad. Jag använde en bokningssite, www.hotels.com så det var förbetalt och klart. Hotellet var en veritabel orgie i vad jag föreställer mig är italienskt, mycket i lobby etc går i venedigs färger rött och guld, och mycket speglar, ornament och bra service. Rummet gick istället i rosa och blommigt. Jag har tidigare ansett det lite tråkigt med förbokat, men inser mer och mer att det är bekvämt.
Gå in på bokningssajt eller googla, hotellet ser precis ut som på bilderna! Jag hade redan innan visat flickorna bilder, se där, ännu en fördel med förbokat! Mestre är en ganska anonym stad, men som alltid i italien är både glass och café gott. Jag börjar bli bra på att beställa kaffe, men uppfatta priset är det sämre med ;-)
Venedig är ju allt annat än anonym. Vi använde vaporetton till St Marcusplatsen från bussen. Sedan tog det hela eftermiddagen att snirkla sig tillbaks till bussen. Jag har egentligen ganska få tips om Venedig, utom bra skor, vattenflaska att fylla på vid drickfontänerna, tålamod och att det finns en allmän lekplats nära bussen. Och glass gör gott.
Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar