måndag 6 augusti 2012

Vacances petite

Efter en intensiv arbetsvecka är jag beredd att ha min sista lediga vecka. Väldigt beredd. Jag splittrade upp min sommarledighet i tre block, försöker undvika det i framtiden. Förra veckan blev det inget bloggat, delvis eftersom jag jobbade, kom hem till mat som maken fixat, och sen stupade jag i säng. Delvis för att jag inte vill blogga om jobbet, denna bloggen är om mig och mitt, inte om mig på jobbet.
I den gångna helgen har vi dels bara varit, dels ägnat söndagen åt Liseberg! Ett "måste" när man bor i Göteborg. Kul när ungarna börjar bli lite större. N, 5,5 år, hade en dålig start, men efter mjukglass gjordes det debut på Flumeride, två gånger! Och Kållerado. Varför varför varför måste allt vara så vått vått vått?
...som dagens shoppingtur på stan. Hällregn. Men ganska lite folk, bra så! Jag var förbi Gudrun Sjödén och hittade byxor och top, Indiska där jag hittade diverse kläder, Rabalder där jag inte hittade nôtt, men där det var fin rea (tips!) och efter lunch gick jag mot esperantoplatsen och nära det Milla Lin, som har en hel del fint. Där köpte jag blus i dansk design. Och i krokarna fick jag provat ett för mig nytt café, bar piccolino. Det var ett bra ställe, kommer att ta mig dit igen :-)
Sådärja. Imorgon fortsätter G med friidrottsskola, och sen blir äventyr på kvällen. Nu blir det ett glas rött.
Bilder:




Klätterträdet på ängen bredvid oss




OS




Flickorna vill hjälpa pappa med maten...




Chèvrepaj, muuuums!




Återvinning på väg till Liseberg




Liseberg - drakbåtar




Liseberg - slänggungan




Inköpt: blus på Milla Lin, märke Karen ... Nåt samt byxor från Gudrun


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar