lördag 11 augusti 2012

Geburtstag :-)

Larsdagen är min födelsedag. Jag är ju numera inom vad som kan kallas för medelålders, men jag tycker fortfarande att det är lite kul att fylla år. Födelsedagarna har fått en revival på senare år, barnens förväntningar och tindrande ögon är en extra krydda till det hela. Maken har under senaste tiden även pressat mig på potentiella presenttips, så jag hyste goda förhoppningar om att det skulle bli en dag när även jag kunde njuta av nice gåvor. Vi har båda var sin lista i mobilen där man under året kan skriva upp eventuella presenttips som droppas, men det var tydligen lite tomt på den listan... Såsom är på min, om maken. Tips emottages tacksamt ;-)

Vi började dagen med familjeritt. Man kan rida islandshäst på Västanvindens Islandshästar utåt Floda. Jag och flickorna. Det var nice, kan definitivt tänka mig att göra om detta. Bara lite otäckt när hästen började tölta... Men häftigt, som jag hade anat... Detta med 1 1/2 timme med en hästvan och mig och två barn, funkade fint. Kaffe- och saftpaus i mitten.




Pernilla red ut med oss, på Skafti. G på Góla, N på Bórkur.




Jag red Fjölvi.


Cederlöfs i Sävedalen fick stå för avhämtningslunchmackor och tårta för kvällen. Väl hemma var det äta-bada-klä sig som gällde, medan maken förberedde maten. Det blev Maultasche, med en fyllning av spenat, fläskfilé, bacon och lök. Gott gott! Svärföräldrarna och min pappa besökte och åt middag och tårta. Jordgubbsmousetårta. Mycket najs.




Maultasche en masse i köket...





Maten är klar!!!




Jordgubbsmoussetårta och prinsessbakelser.

Pappa hade med sig godis till barnen och en stor blombukett till mig. Han brukar hitta fina rosor, och så även denna gång. Vi är lyckliga nog att ha både farmor och farfar och morfar till hjälp, olika sätt.





Födelsedagsblommor från far

Presentskörden var lagom stor och fin. Marimekkobricka (att matcha min kaffekopp med) , fin scarf från Gudrun Sjödén, sidenlakan, väska som rymmer en iPad, mjölkskummare. Maken gav sin finska fru whisky och kniv, för mig en tonårsdröm med Leatherman. Blir fint på resa i framtiden...




Födelsedagspresenter att vara nöjd med :-)

Nu blir det jobb jobb jobb för hela slanten ett tag, får se när jag skriver igen...

- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar