tisdag 7 augusti 2012

Enjoyables

En fördel med att vi båda är lediga och hemma, samtidigt, denna veckan är att jag faktiskt hinner ägna mig lite åt mig själv. Hade redan för länge sedan bokat in ett besök hos Heléne på Salong Loccomo, vid Odinsplatsen. Jag började gå dit när vi bodde på Burggreveplatsen och när vi flyttat kändes det som att det är bra att vara kvar. En bra frisör kan vara guld värd, och jag unnar mig det. I och med att jag (hittills) färgar håret så tar det sin lilla tid, ett stopp i tempo som jag inte kan göra något åt. Nyttigt värre!

...och när maken kan ta barnen så kan jag ta åtminstone en liten shoppingdag. För en gångs skull sammanföll det med åtminstone lite köplust, under intensiva jobbperioder kan jag sukta efter en ledig eftermiddag för spenderande, men sedan när ett sådannt tillfälle dyker upp, så blir det inget av det, utan jag låser mig och nöjer mig med en god espresso och biscotti eller så. Det kan vara nog så bra, men har man sett fram mot att hitta fina saker till garderoben och sedan inte får till det så känns det lite tråkigt. Bra för plånboken iallafall, sådann återhållsamhet.

Nå, jag hade gjort lite research, så jag hade lite koll på vad Gudrun Sjödén har i sin nya höstkollektion, och även vart en annan affär, Milla Lin, flyttat. Jag, maken och lilla lämnade åttaåringen på friidrottsskola och drog sedan till stan. Eftersom maken och lilla tänkte hålla sig till Nordstan med omnejd, och jag strax skulle fylla år, så visste jag vartåt jag INTE fick ta mig. Tur var väl det, i regnskurarna var det inte trångt på stan, men kan tänka mig att det var desto värre inomhus... Gôtt att slippa köer...

Nöjd var jag efter dagen. Lagom mycket fynd till lagom pris. Och nu är dessutom klänningen jag köpte bytt till en bättre modell. Bild från liiite fynd finns i tidigare blogpost...

Bilder från min frisör:




Tvättzonen




Kassan och Heléne.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar