torsdag 9 augusti 2012

Exercising???

ja, men kanske kan denna blog även innehålla inslag av träning? Kanske det, ja. Om det blir någon träning framöver, vill säga. Jag hade en bra sommar förra året, jag bestämde mig för att börja jogga och genomförde det. I många år hade jag då väntat på inspiration att börja träna. Inspirationen kom inte. Så då började jag ändå. Nå, det höll väl en tre-fyra månader. Sen kom vintern och träningen gick trögare, men jag tog mig väl till friskis 1-2 gånger i veckan. Inklusive lördagar när jag och åttaåringen samordnade hennes juniorjympa med ett bra bas-spinning. Och sedan sent i våras har träningen i princip legat nere. Mest av lathetsskäl, om sanningen ska fram, men det är ju lätt att skylla på pressad arbetssituation osv. Tidiga morgnar och två bilar är döden för vardagsmotionen cykling...
Denna sista semestervecka blir det lite mer att röra på mig än i närtid. På onsdagen, medan åttaåringen är på friidrott, gör resten av familjen Skatås. Vi har gjort det flera gånger förut, den ena börjar springa medan den andra går med barn, och sedan byter vi. Ingen av oss är i skick att springa långt, men 2,5 km är helt ok det med. Summerat blev det 3,9 km för maken, 3,6 för mig. Helt ok. Mitt tempo var... Alltså... Jag hade kanske kunnat gå snabbare, men jag höll mig "joggande" hela vägen. Läget är sådant att jag inte ens aktiverade min sport-app i mobinallen, ingen idé... Men det var skönt att komma ut och vädret var good-enough. Vi får se hur det blir i höst. Jag behöver träna, jag mår så mycket bättre och orken ökar, men det är svårt att få till det. I vardagen. Jag meddelar här eller på fejsbook om det blir mer allvar av det hela.
- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar