lördag 24 november 2012

Syksy / Höst / Autumn

Suomeksi:

Hrrr. Raaka ilma, ja pimeää. Syksy on saapunut kunnolla. Töissä vaihettiin työnjohtajaa, jälkeläiseni on paikalla mutta monet, monet kysymykset lipsahtaa minulle. Minut täytyy nyt taas harjoittaa sitä sanaa "ei".

Viime sunnuntaina tytöt tahtoivat suurelle leikkikentälle. Mieheni oli kuumeinen jotta mentiin kolmestaan Slottskogeniin. Ihana ilma, ja kyllä villaset aluset oli hyvä olla!

Ja tänä iltana nuorin luki taas oman iltasatunsa...

Matkaa suunitellaan mutta ei ihan viellä voi liikaa siitä kirjoittaa, kun ei kouluhommat jne ole viellä valmiit. Tiistaina uusin lasten passit...


Svenska:

Brrr. Rått i luften, och mörkt. Hösten är här. Veckan har varit tuff för mig, jag, avdelningen och min efterträdare befinner oss i en mellan-tid och... jag hade inte "nej" direkt på tungan denna veckan. Det var inte bra.

Förra söndagen var maken sängliggande, en släng av feber. Döttrarna ville till en stor lekplats, i Slottskogen. Sagt och gjort, vi tre åkte till Plikta och, boy, var jag glad över ull-understället... Klart och vackert väder med lite bett.

Och ikväll ville yngsta åter läsa sin egen gonattsaga...

Reseplanering pågår lite långsamt men kan inte berätta mer just nu, skolfrågan är ännu inte klargjord. På tisdag blir det förnyelse av barnens pass...


Kuvia/Bilder




Konst/Taidetta




Tummelusk. Med G.



Skymning



Höst...



Oma sadunlukija / Läser sagan själv



- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar