fredag 16 november 2012

Free time alone

Detta har varit en vecka i stort sett minding my own bisniss. Förra veckan tillträdde min efterträdare på chefsposten, så då gick vi mest parallellt och jag kände mig konstig. Trött och upprymd på samma gång. Fullt övertygad om att jag skulle bli sjuk till helgen trotsade jag det och sparkade igång min träning igen. Hurra för mig! Jag behövde inte sparka så högt, kan man säga, dock... Baspass räckte gott, och ett halvdant gymbesök igår torsdag. Men hurra i alla fall!

Femåringen och jag gick till lekplatsen förra helgen, och hur det nu var så hängde vi på hennes dagiskompis med pappa ut på äventyr vid en sjö en bit bort. Mysigt och jobbigt, och alldeles för sällan att jag kommer ut sådär i skog och mark och dagtid och så... J hade klokt nog tagit med sig färdig vedladdad papperspåse, torrt och fint, bara att fjutta på! Och festis, kanelgifflar och kex. Mer än så behövs ju inte.




N, R och J




J med klok påse

Och denna veckan har jag försökt att varva ner, och omfokusera. Det har inte gått så bra, bara lite. Shopping har bedrivits, diverse öronkontroller och utvecklingssamtal har klarats av. Schemat har varit rätt fullt trots att jag inte jobbat mer än kanske tio timmar officiellt. Första julklapparna är inköpta. Det är nu det är bra med jourkompberg och outnyttjade semesterdagar... Febrig åttaåring kunde lätt hämtas hem idag också, bara en sån sak. Och ikväll är jag bakjour, gubevars. Ännu är inte dags att slappna av helt...



Febring

Annars snurrar tankarna väldigt mycket på det som komma skall. Maken ska jobba utrikes i tre månader i vår - och vi ska med! Berättar mer när saker klarnat ytterligare, när skolfrågan och annat är avklarat. För i denna bloggen lär ni få följa oss på våran resa!

- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar