tisdag 18 december 2012

So are we waiting.

Väntan. Väntan på beställda julklappar som dröjer. På elpannefirmor som inte ids svara på sina mejl. På visum. På ork. På läsinspiration. På att få resa.

Visum ja. Eftersom vi (och makens jobb) planerar för att vistas i Australien lite mer än 90 dagar, så har vi passerat gränsen för vanligt turistvisum och har ansökt om ett annat visum. Det ligger just nu för behandling... nånstans. Just nu är det början av australiensarnas sommarsemester, så risken finns att det hela drar ut på tiden. Så under tiden får vi vänta. Och vänta.

Vi får ägna oss åt den snö som kom och gick, skridskoåkning och julplanering så länge. I vanlig ordning har jag inte direkt lagt manken till med pyntet, det är mest barnen och maken som pyntar lite lagom. Vi var två när vi satte upp ljusnät på enen, det var ju praktiskt. Jag kommer att jobba en del under helgerna, framför allt under nyårshelgen. Däremot är jag glad över att i år inte behöva dra den tunga framjoursbördan, de flesta passen jag har är jag i beredskap hemma, som bakjour. Det får ju ändå anses rätt ok, i sammanhanget. Det ska ju bli en resa för mig.... med stor sannolikhet.


BILDER:

Jul på Liseberg:




Syns redan på avstånd...



Isshowen



Isshowen från ovan




Mmmmmmums, Chioccolata con Churros! Brings back memories of Barcelona year 2002!

...och ursäkta, om du har en rss kopplad till mina ord osv, hade svårt att få till det med bilderna i detta inlägget. Sorry...


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar