söndag 2 september 2012

Födelsedagsmudda på Björkö

Igår var det 1 september och ett par i den närmare släkten fyllde år. Vi brukar för det mesta fira svärfar, men ibland min brorsdotter. Denna gången blev det svärfars 81-årsdag som fick vara det som firades, delvis eftersom jag idag varit mer bunden hemmavid. (inte så att jag inte KAN åka någon stans, jag måste bara vänja mig vid det...)

Vi var lite sent ute med sista presenten så vi tog en sväng till Allums köpcentrum i Partille först. Allt under samma tak, eller åtminstone nästan. Ska man vara ärlig så är det lite trång känsla där inne, men jag tycker det är helt ok, vi hittar bra nu och efter att Le Pain Francais öppnade så kan man även go-fika fint där. Går man dit före alla andra är det riktigt trevligt.

Färden gick fint ut till Björkö och Restaurang Seaside, där vi åt västkustsoppa och svamprisotto från barmenyn och trevliga efterrätter, sablé tror jag nog att jag aldrig tidigare ätit. Även barnen åt, kul kul! Efteråt gick vi en sväng på piren och njöt av sensommarbrisen. Även om jag älskar att vara ute vid kusten och särskilt då västkusten så var det gött att ta sig hemåt på kvällningen.

Pauser av det slaget behövs. Jag är i läget att jag under ett halvårs tid haft stort ansvar under inte fullt så stor påverkansmöjlighet, och under förra veckan började det kännas av igen. Jobbtillvaron snurrar snabbt. Jag har nu knappt tre månader kvar i denna mer uttalade form, sedan ska en annan ta över en del av det jag gör nu, medan jag får koncentrera mig på det jag är utbildad för. Ja, faktiskt till en viss del, så kommer delar av mina nuvarande plikter att tas över av två. Just nu känns det jättebra så.

Bilder:




Restaurang Seaside




Utsikt!





Födelsedagsfirare




Västkustsoppa





Skogssvamprisotto med vitlöksbröd





Barnmenyn till belåtenhet





Hasselnötssablé





Creme Brulle




GLASS!!!



- Posted using BlogPress from my iPad

Location:Ungmästaregatan,Göteborg,Sverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar