lördag 15 september 2012

X-ray all the week...

Röntgenveckan är en årlig mässa för röntgenfolk och kliniska fysiologer, nuklearmedicinare, firmor som hyr ut doktorer, firmor som tillverkar diverse slangar, blyförkläden etc, och firmor som säljer de Stora leksakerna till oss, som datortomografer, ultraljudsapparater etc. I år hade vi den hemmavid, och eftersom jag ingår i ledningsgruppen var det bara att vara med så mycket som möjligt. www.rontgenveckan2012.se .
Intressanta föredrag har bevistats, trevliga kollegor pratats med, och mingel och kalas har deltagits i. Maken är tapper och tar hand om lilla och stora pladder medan jag är borta. Blir mer av den varan framöver, alldeles snart är det dags för kurs utrikes.
Tillbaka till Röntgenveckan: iPaden gillar jag mycket! Smidigt och lagom krångligt att pilla med, blir fint i höst. Jag har kunnat ha programmet i elektronisk form, bara det... Inför veckan kikade jag runt lite på twitters och insåg att Uppsala, som har det nästa år redan fixat en twittanvändare. Det var ju lite sent för det, men efter kort twitterkonsultaton med mer van twittrare bestämde jag mig för att lansera #rtgv12 . Det gick fint, kolla gärna, där finns nu en del. De första är i och för sig jag, men sen lossnar det lite... @radiologynurse träffade jag IRL, kul sånt!
Bilder:




Invigningstalare på tisdagen Arvid Carlson, nobelpristagare :-) Bilden är tagen mot projektorduken, syns bäst så.




Fantastiska underläkare arrangerade grekisk dans vid minglet onsdag kväll




Christer Fuglesang är inte bara astronaut utan även partikelfysiker, han pratade om rymdfärd och strålning i rymden.




På fredagmorgonen dax för traditionella David mot Goliat, ST-läkare mot Överläkare. Som vanligt mycket underhållande!




Mer eller mindre lokal anknytning på frågorna...
Nu har jag några dagar på mig att planera en snål packning till Valencia på onsdag. Några intensiva kursdagar väntar, men vi ska ju ta oss mellan hotellet och kurslokalen. Där är varmare än här, vad jag förstått. Ovant kändes det att försöka lokalisera sommarskor...
- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar