lördag 8 september 2012

I want to ride My Bicykle, I *outch. *

Med pressat schema som jag tidigare sagt är träning... Lite sparsamt förekommande. Tråkigt nog krymper kläderna om intervaller blir för glest. Dessutom är det trååååkigt att träna för glest, eftersom varje pass blir så tungt. Nå, min träningsväska har åkt med i bilen hela veckan - outnyttjad. Av olika skäl ville G inte juniorjympa idag heller. Men. När jag föreslog att vi skulle cykla in till stan, c:a 6 km, tyckte hon det var en bra idé.

Idag blåste det rejält. Och G har visst vuxit så även cykeln krympt. Och så fick hon ont i benet. Och bakom mig satt N och gnällde om att hon frös, fast jag påpekade att jag rekommenderat henne lite tjockare kläder, men det ville hon ju inte ha. Så cykelturen var bara småmysig i korta stunder, men i alla fall. Skönt att komma ut!

Belöningen kom på www.brogyllen.se , västra hamngatan 2. Populärt, javisst, och gott. Vi tog en sväng in på stadsmuseet efteråt, ni vet väl att om man betalar 40 kr inträde på ett av Göteborgs museer så har man årskort till samtliga?! Toppen!

Jag fick cykla hem själv i blåsten. Hämtade upp ett paket på vägen oxå, inte dumt. Men nu är rumpan lite öm, och det axelonda sedan två dar är oförändrat. Men ändå, helt ok, och lite glad över att jag ändå valde att cykla. Cykeln är frihet för mig, frihet från överfulla bussar, bilköer, i viss mån tider att passa. Jag borde cykla mer, helt klart.


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar