söndag 30 september 2012

Up and GO!!!

Efter några, i och för sig händelserika och tidvis roliga veckor kommer då ett efterlängtat avbrott i tillvaron. I och för sig jobbkurs, men OJ, jag har sällan sett fram mot något å mycket! Att få lyxen att i tre intensiva dagar verkligen koncentrera mig på EN sak, det kommer att bli bra! Att det kommer att komma arbetsgivaren till godo inom en inte alltför snar framtid är bara plus. Och för mig är det inte fel att få åka till Valencia...

Jag har sett schemat. 0830-1900, c:a 1,5 km mellan hotellen. Så jättemycket turistande blir det ju inte, men i alla fall. Från ett regnkylt Göteborg ner till 20-26 grader, jag ska se till att njuta av den korta tid vi får. Jag var inför resan nervös inför den korta transfertiden på Charles De Gaulle, men det gick hur smidigt som helst och vi hann t.o.m dricka lite kaffe innan boarding. Resesällskapet, som skulle ha varit ytterligare tre arbetskamrater, är reducerat till två. Nå, trevligt att inte åka helt själv.




GOT -> CDG




Resesällskapet, S och G.




Karta från internet, lätt antydan till kontrollfreak, jomenvisst. Väl på CDG kändes det ju förvisso bra att ha kollat upp innan... Men transfern gick riktigt smidigt. Med bara handbagage var det himla lätt att resa också, lättnad. Vi delade på en taxi till hotellet, och vi blev inte ruinerade.





Hotellet vi bodde på




Utsikt från hotellet, litet kapell eller nåt mittemot




Utsikt mot vägen bredvid hotellet

På första kurskvällen tog vi oss in till centrala stan med tunnelbana. Med tanke på att kursen behandlar colondiagnostik kunde vi inte motstå att välja just denna station:



...fånigt, jag vet. Men så skrattar vi mycket oxå... Och middagen var god, Jorå.


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar