måndag 7 januari 2013

Trying hard to make them learn something...

Gosh vad två barn kan reta mig ibland. Har kortare stubin än maken, vilket märks. Ungarna är rätt bra på att trigga igång mig också. Slutar ofta med att jag förlorar humöret och beter mig som vore jag tre. År.

I helgen såg jag och tjejerna till att fixa Nintendo 3DS - tillbehör av olika slag. Barnen fick var sin konsol i julklapp, och nu pimpade vi dem lite. Det blir så bra så, när vi ska ut och flyga och allt. Men så vill vi ju inte att de ska spela jättemycket just nu... Funkar inte. De vill spela. Nu. Så det har de fått göra, jullov och allt. Men imorgon börjar skola och dagis, då får det bli mindre av sånt. Ett tag.

Jorå. Och som förberedelse inför resan har jag satt upp en blog för G. Den kommer bara ett fåtal människor komma åt. Men i alla fall, det blir ett bra sätt att skriva om vad vi hittar på, så kompisar och läraren kan följa henne.

Nu är det bara knappt två veckor kvar! Iiiiiik!


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar