måndag 11 augusti 2014

Göteborgsklassikern

Syster Jenny utmanade mig i början på sommaren, hon och Syster Linda hade börjat prata om att göra snäll-klassikern Göteborgsklassikern, mest för att ha en god anledning att faktiskt bege oss ut och träna. Av något oklar anledning nappade jag på det hela.

Jag är inte så värst tränad nu, har väl aldrig varit, även om jag haft perioder i livet när lite mer friskispass har gjorts och några kilometer kunnat joggas. Behovet finns men viljan är svag. Men med detta som mål, så kanske jag tar tag i den lekamenliga hållbarheten, för det handlar ju om hälsan oxå.

Så senaste månaden har jag faktiskt legat några gånger i 50-metersbassängen på Valhallabadet och simmat sisådär en timma. 40 minuter tar det i bassäng för mig att simma 1km. På söndag ska jag delta i Göteborgssimmet, 1km i öppet vatten i Delsjön. Med de c:a 6-7 km jag har i kroppen just nu, bör det gå bra.

Värre känns tanken på milloppet Finalloppet i början av november. Dels för att det var 22 år sen jag sprang den sträckan. Dels för att mitt försök till joggning förra veckan resulterade i en stukad högerfot. Men man kan ju alltid gå runt...

Och ikväll betalade jag in anmälningsavgiften för Hisingen Runt 50 km cykling!

#träning #göteborgsklassikern #göteborgssimmet


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar