söndag 14 oktober 2012

Finally a weekend at home!

Sådärja. Denna helgen har jag mest bara varit. Eller, sanning med modifikation, var ju bakjour i fredags, så fram till 0900 på lördag hade jag mental beredskap för att behöva på något sätt rycka in, men sen. Igår åt hela familjen frukost i lugn och ro, och sedan fick N haka på pappa till bl.a. ikea och plantagen medan G och jag åkte in till stan. Lunch på Haiku Sushilounge var första anhalt, så gott och så mysigt, G har frågat efter det i några veckor nu, så det var efterlängtat. Och sedan jagade vi byxor till G, och benvärmare (hej 80-tal). Jorå, det blev visst två par ullstrumpor för mig att gå på i. Och lite ordning gjorde vi igår, ändå. Mest eftersom M utrustade sig med stort tålamod och punktmarkerade N.




Zucchini-panna som lördagsmiddag.

Och idag har barnen lekt med var sin kompis, ena hemmavid och andra bortavid. Tvätt har tvättats, mat har handlats. M gjorde amerikanska plättar till lunch, smarrigt, och jag gjorde pastasallad till middag. Som sagt, skönt att bara vara hemma en helg, och ta det som måstes, men inte mycket mera. En "nackdel" med hemmahelg är dock tillgången till div nätshopping... Resultatet redovisas om några veckor.
Spelad lite råttfällan med N i eftermiddags....och bilden kommer nedan. Har inte fått kläm på storlekar och placering av foton såhär än.

- Posted using BlogPress from my iPad



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar